چکیده: (5742 مشاهده)
افزایش توجه و گرایش مردم به طب مکمل/جایگزین و استفاده از درمانهای این طب در جوامع مختلف، ضرورت وارد شدن مباحث آن را در برنامههای آموزش پزشکی از مقطع علوم پایه تا دستیاری و حتی آموزش مداوم ایجاد کرده است. در سالهای اخیر، تعداد دانشکدههای پزشکی در کشورهای غربی که تدریس درمانهای طب مکمل/ جایگزین را در برنامههای آموزشی خود جای دادهاند رو به فزونی گذاشته است. با این حال هنوز در مورد اهداف و چگونگی این تغییرات یک توافق جمعی وجود ندارد. این مقاله سؤالاتی را مطرح میکند که طراحان برنامههای آموزشی در هنگام جای دادن مباحث طب مکمل/ جایگزین در آموزش پزشکی کلاسیک با آن روبرو هستند.
همچنین راه کارهای عملی برای یافتن زمان مناسب جهت ارائه این مباحث، طراحی و پیاده سازی برنامه آموزشی برای آنها و جلب حمایت مسؤولین از این تغییرات پیشنهاد شده است.
نوع مطالعه:
توصیفی |
پذیرش: 1397/9/7 | انتشار: 1387/7/24