جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۸
OPEN ACCESS
دوره 7، شماره 4 - ( پاییز 1387 )                   جلد 7 شماره 4 صفحات 329-336 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mousavizadeh K., Ansari H.. Complementary / Alternative Medicine and medical education. Payesh. 2008; 7 (4) :329-336
URL: http://payeshjournal.ir/article-1-641-fa.html
کاظم موسوی‌زاده ، حسن انصاری . طب مکمل / جایگزین و آموزش پزشکی. پایش. 1387; 7 (4) :329-336

URL: http://payeshjournal.ir/article-1-641-fa.html


چکیده:   (3000 مشاهده)
افزایش توجه و گرایش مردم به طب مکمل/جایگزین و استفاده از درمان‌های این طب در جوامع مختلف، ضرورت وارد شدن مباحث آن را در برنامه‌های آموزش پزشکی از مقطع علوم پایه تا دستیاری و حتی آموزش مداوم ایجاد کرده است. در سال‌های اخیر، تعداد دانشکده‌های پزشکی در کشورهای غربی که تدریس درمان‌های طب مکمل/ جایگزین را در برنامه‌های آموزشی خود جای داده‌اند رو به فزونی گذاشته است. با این حال هنوز در مورد اهداف و چگونگی این تغییرات یک توافق جمعی وجود ندارد. این مقاله سؤالاتی را مطرح می‌کند که طراحان برنامه‌های آموزشی در هنگام جای دادن مباحث طب مکمل/ جایگزین در آموزش پزشکی کلاسیک با آن روبرو هستند.
همچنین راه کارهای عملی برای یافتن زمان مناسب جهت ارائه این مباحث، طراحی و پیاده سازی برنامه آموزشی برای آنها و جلب حمایت مسؤولین از این تغییرات پیشنهاد شده است.
واژه‌های کلیدی: طب مکمل، طب مکمل، جایگزین، آموزش پزشکی
متن کامل [PDF 234 kb]   (2573 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: پزشکی
پذیرش: ۱۳۹۷/۹/۷ | انتشار: ۱۳۸۷/۷/۲۴

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایش می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Payesh (Health Monitor)

Designed & Developed by : Yektaweb