رسانه ها و نقش آن در تردید واکسیناسیون کووید19 - پایش
شنبه 5 اسفند 1402
OPEN ACCESS
فروردین ـ اردیبهشت                   برگشت به فهرست مقالات | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- گروه خدمات بهداشتی درمانی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
2- مرکز تحقیقات آلودگی هوا، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
چکیده:   (61 مشاهده)
سردبیر محترم،
تردید نسبت به واکسن که به تاخیر در دریافت یا امتناع واکسیناسیون با وجود در دسترس بودن خدمات واکسیناسیون اشاره دارد، به عنوان یکی از ده تهدید اصلی برای سلامت جهانی توسط WHO شناسایی شده است. کانال‌های سنتی و رسانه‌های اجتماعی اطلاعات واکسیناسیون را در دسترس عموم قرار می دهند و ممکن است در تأثیرگذاری بر افکار عمومی در مورد اینکه آیا مردم می‌خواهند واکسینه شوند یا خیر، تأثیرگذار باشند. رسانه های اجتماعی امروزه به شمشیر دولبه تبدیل شده است که می تواند اطلاعات درست و جعلی را به گروه زیادی از مردم برساند. زیست ساخت های فضای دیجیتالی به افراد اجازه به اشتراک گذاری هر نوع محتوا، را ارائه میدهند و پتانسیل رسیدن به مخاطبان زیادی را دارند. لذا نظارت بر این رسانه ها باید در دستور کار دولت ها قرار گیرد...
واژه‌های کلیدی: واکسیناسیون کووید19، رسانه، تردید
متن کامل [PDF 678 kb]   (42 دریافت)    
نوع مطالعه: نامه به سردبیر | موضوع مقاله: سلامت همگانی
دریافت: 1402/4/18 | پذیرش: 1402/6/8 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1402/11/21

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایش می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق