Alavi S, Hoseeinpour M, Mehralizadeh Y. Identifying Effective Factors for Improvement In-Service Training of Managers of Health Vocational Education and Training Centers; A Qualitative Study. Payesh 2021; 20 (1) :15-29
URL:
http://payeshjournal.ir/article-1-1571-fa.html
علوی سیدعلیرضا، حسین پور محمد، مهرعلی زاده یداله. شناسایی عوامل موثر در بهبود آموزشهای ضمن خدمت مدیران مراکز مجری آموزشهای مهارتی و حرفهای علوم پزشکی؛ یک مطالعه کیفی. پایش. 1399; 20 (1) :15-29
URL: http://payeshjournal.ir/article-1-1571-fa.html
1- گروه مدیریت آموزشی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران
چکیده: (2453 مشاهده)
مقدمه: با توجه به همکاری جهاددانشگاهی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در برگزاری آموزشهای مهارتی و حرفهای علوم پزشکی، هدف از انجام این پژوهش شناسایی عوامل موثر در بهبود آموزشهای ضمن خدمت مدیران مراکز آموزش جهاددانشگاهی به عنوان مجری آموزشهای مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی است.
مواد و روش کار: در این پژوهش کیفی دادهها از طریق مصاحبه عمیق و نیمه ساختار یافته با 16 نفر از اعضای هیات علمی، متخصصان و مدیران آموزشی جهاددانشگاهی گردآوری شد. تمام دادهها براساس روش تحلیل مضمون تجزیه و تحلیل شدند.
یافته ها: از تحلیل دادهها سه مضمون اصلی شامل عوامل آموزشی، عوامل مدیریتی و عوامل فناورانه به عنوان عوامل موثر در بهبود آموزشهای ضمن خدمت مدیران مراکز استخراج شد.
نتیجه گیری: با توجه به ماموریت جهاددانشگاهی در راستای تحقق نقشه جامع علمی کشور از طریق آموزشهای مهارتی توجه به عوامل سهگانه شناسایی شده برای بهبود آموزشهای ضمن خدمت مدیران مراکز آموزش این نهاد می تواند جهاددانشگاهی را در انجام ماموریتهای خود یاری نماید.
نوع مطالعه:
توصیفی |
دریافت: 1399/10/30 | پذیرش: 1399/11/8 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1399/11/11 | انتشار: 1399/12/11