ارائه سرفصل برنامه‌ درسی دوره کارشناسی پیوسته بهداشت مدارس - پایش
شنبه 3 آذر 1403
OPEN ACCESS
دوره 15، شماره 4 - ( مرداد ـ شهریور 1395 )                   جلد 15 شماره 4 صفحات 402-388 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Akram Hafezi, Effat Abbasi, Shams Aldin Niknami, Abd Alrahim Naveh Ebrahim. A curriculum for ‘School Health’ for bachelor degree. Payesh 2016; 15 (4) :388-402
URL: http://payeshjournal.ir/article-1-162-fa.html
اکرم حافظی ، عفت عباسی ، شمس الدین نیکنامی ، عبدالرحیم نوه ابراهیم . ارائه سرفصل برنامه‌ درسی دوره کارشناسی پیوسته بهداشت مدارس. پایش. 1395; 15 (4) :388-402

URL: http://payeshjournal.ir/article-1-162-fa.html


1- دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
2- دانشکده بهداشت، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
چکیده:   (4357 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف طراحی و ارائه سرفصل برنامه درسی دوره کارشناسی پیوسته بهداشت مدارس انجام گرفته است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش پژوهش کیفی است. " اسناد و مدارک موجود در این زمینه در داخل کشور (مطالعه آخرین برنامه مصوب بهداشت مدارس در کشور که در حد کاردانی پیوسته بوده است و با در نظر گرفتن استانداردهای بهداشت مدارس که از سوی مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران منتشر شده" " بررسی برنامه بهداشت و سلامت در سایر کشورها (آمریکا، انگلیس، مالزی، مصر و کشورهای حوزه خلیج فارس" مطالعه شد. سپس با ترتیب دادن مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته با 12 تن از متخصصان برنامه درسی و متخصصان بهداشت که به‌ صورت هدفمند انتخاب شدند؛ مبتنی بر الگوی برنامه‌ریزی درسی تجویزی و عمل‌گرای گریوز به تدوینِ اهداف، محتوا، روش‌های تدریس و ارزشیابی و در نهایت ارائه سرفصل برنامه درسی مذکور پرداخته شد. نتایج مطالعات و مصاحبه‌ها نشان داد که الگوی پیشنهادی برنامه درسی کارشناسی پیوسته بهداشت مدارس با دربرگرفتن عناصر کلیدی برنامه درسی (اهداف، محتوا، روش‌های تدریس و ارزشیابی) متناسب با نظام آموزش عالی کشور است و می‌تواند زمینه تربیت مربیان بهداشت مدارس را فراهم آورد. درنتیجه، با راه اندازی دوره کارشناسی پیوسته بهداشت ضمن تربیت مربی بهداشت برای مدارس، امکان رشد بهداشت فردی و اجتماعی دانش‌آموزان میسّر می‌گردد.
متن کامل [PDF 2574 kb]   (1518 دریافت)    
نوع مطالعه: توصیفی |
پذیرش: 1394/9/2 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1395/4/27 | انتشار: 1395/4/25

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایش می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق