چکیده: (5629 مشاهده)
هدف از اين مطالعه تعيين ديدگاه زنان از كيفيت خدمات بهداشتي اوليه در مراكز بهداشتي ـ درماني شهر بندرعباس بود.
اين مطالعه به صورت مقطعي انجام شد و جمعيت مورد مطالعه آن، زنان مراجعه كننده به مراكز بهداشتي ـ درماني شهري بندرعباس بودند. حجم نمونه400 نفر تعيين گرديد. بر اساس جمعيت تحت پوشش هر مركز سهميهاي به آن اختصاص داده شد و زنان بر اساس ترتيب مراجعه آنها انتخاب شدند. براي جمعآوري اطلاعات نيز از ابزار Service Quality استفاده شد كه شامل ابعاد ملموس، اطمينان، پاسخگويي، تضمين و همدلي در نحوه ارايه خدمت است. اطلاعات به دست آمده با استفاده از برنامه آماري SPSS مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت.
نتايج نشان داد كه در هر پنج بعد كيفيت خدمات، زنان اختلاف نظر دارند. كمترين ميانگين اختلاف كيفيت(76/0-) در بعد تضمين و بيشترين ميانگين اختلاف كيفيت(98/0-) در بعد همدلي به دست آمد و تفاوت مشاهده شده بين اختلاف نظر زنان در مورد كيفيت خدمات در هر پنج بعد معنيدار بود
(05/0>P).
اختلاف منفي، بيانگر اين است كه انتظارات خدمت گيرندگان فراتر از ادراكات آنها از وضعيت موجود بوده و هنوز فضاي زيادي براي بهبودي و اصلاح به منظور نيل به رضايت مشتريان و ارائه خدمات بهداشتي ـ درماني مطلوب وجود دارد.
نوع مطالعه:
توصیفی |
پذیرش: 1397/9/7 | انتشار: 1387/1/27