چکیده: (5332 مشاهده)
افزايش و بهبود صلاحيتهاي باليني دانشجويان در شرايط رشد فزاينده دانش بشر، اهميت توجه به پرورش مهارتهاي باليني دانشجويان را روشن نموده است در اين راستا استفاده از راهبرد بازانديشي به عنوان يك راهكار توصيه شده است. چهل و دو نفر از دانشجويان دانشكده پرستاري و مامايي شهرستان شيراز داوطلبانه در اين پژوهش شركت نمودند .اين افراد پس از شركت در يك جلسه توجيهي در آزمون مهارت هاي باليني شركت نمودند؛ سپس به صورت تصادفي به دو گروه (21) نفري آزمون و كنترل تقسيم شدند. گروه كنترل در برنامههاي معمول باليني تنظيم شده و گروه آزمون، علاوه بر شركت در برنامههاي معمول باليني در برنامه مداخله اين پژوهش نيز شركت نموده، پس از آن به مدت دوازده هفته به بازانديشي پرداختند. در پايان دو گروه مجدداً در آزمون مهارتهاي باليني شركت كردند. نتايج به دست آمده از اين آزمون مبناي تحليل آماري بوده و براي تحليل دادهها از آزمون تي استفاده شد. نتايج پژوهش مؤيد تأثير بازانديشي بر صلاحيتهاي باليني بود. يافتهها تفاوت دانشجويان دو گروه را از نظر كسب مهارتهاي باليني مورد تأييد قرار داد. با توجه به اينكه آزمون مهارتهاي باليني يك آزمون اختصاصي براي اندازهگيري مهارتهاي باليني است تغيير به دست آمده در نتيجه يك روش آموزشي يافته ارزشمند است كه لزوم استفاده از راهبرد بازانديشي را در برنامههاي آموزشي تصريح مينمايد.
نوع مطالعه:
توصیفی |
پذیرش: 1390/9/26 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1391/11/21 | انتشار: 1391/10/26