دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷
OPEN ACCESS
دوره 17، شماره 4 - ( مرداد ـ شهریور 1397 )                   جلد 17 شماره 4 صفحات 349-360 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Amir Rastegar, Bagher Sarokhani, Shahnaz Hashemi, Shahnaz Hashemi. Designing media diplomacy for international awareness for health tourism. Payesh. 2018; 17 (4) :349-360
URL: http://payeshjournal.ir/article-1-30-fa.html
امیر رستگار ، باقر ساروخانی ، شهناز هاشمی ، اصحاب حبیب زاده . تدوین الگوی دیپلماسی رسانه ای برای اطلاع رسانی بین المللی در حوزه گردشگری سلامت. پایش. 1397; 17 (4) :349-360

URL: http://payeshjournal.ir/article-1-30-fa.html


دانشگاه آزاد اسلامی،‌ واحد علوم و تحقیقات، تهران،‌ ایران
چکیده:   (659 مشاهده)
مقدمه: گردشگری سلامت به دلیل ظرفیت بالای آن برای ایجاد درآمدهای ارزی و اشتغال زایی از طریق جذب گردشگران و صادرات خدمات درمانی و سلامت و کمک به کشور برای تعامل سازنده با منطقه و جهان و ترویج همگرایی داخلی از اهمیت راهبردی بالایی برای اقتصاد کشور برخوردار است. گردشگری سلامت در ایران با وجود کیفیت بالای خدمات درمانی و قیمت ارزان، به علت نبود اطلاع رسانی مناسب و تبلیغات شایسته هنوز جایگاه خود را در بازار جهانی نیافته است و گام های نخست خود را طی می کند. لذا،‌ برای نائل شدن به اهداف گردشگری سلامت،‌ ما نیازمند بهره بردن از ظرفیت دیپلماسی رسانه ای در عرصه بین الملل می باشیم.
مواد و روش کار: دراین پژوهش، 25 مصاحبه عمیق و نیم ساختار یافته از 25 مشارکت کننده انجام و از داده های آن برای تجزیه و تحلیل استفاده شد. در این مطالعه از طرح نظریه زمینه ای نسخه کوربین و استراوس 2008 جهت جمع آوری و تحلیل داده‌ها استفاده شده است. تجزیه و تحلیل داده ها در چهار مرحله تحلیل داده ها برای مفاهیم، تحلیل داده ها برای زمینه، لحاظ کردن فرایند در تحلیل داده ها و یکپارچه سازی طبقه ها صورت پذیرفت.
یافته ها: حدوداً 940 کد سطح اول (کد باز) بدون محاسبه همپوشانی داده ها استخراج شد. این کدها براساس تشابه ها و تفاوتهای موجود با هم مقایسه شد و 26 زیر طبقه (شامل مفاهیم و زمینه) به دست آمد. از این دسته بندی ، 11 طبقه فرعی تولید و نهایتاً 4 طبقه اصلی برای مفهوم و یک طبقه اصلی برای زمینه بوجود آمد. متغیر مرکزی این پژوهش، "مدیریت همه جانبه" در دیپلماسی رسانه ای در مراکز روابط عمومی سازمانهای متولی گردشگری سلامت به دست آمد.
بحث و نتیجه گیری: دیپلماسی رسانه ای در مراکز روابط عمومی سازمانهای متولی گردشگری سلامت در واقع مجرای اعلام مواضع سازمان در عرصه بین المللی،‌ ارسال اطلاعات و قانع کردن یک مخاطب خارجی برای حمایت از مواضع سازمان است. با داشتن دیپلماسی رسانه ای،‌ سازمانهای گردشگری می توانند سهمی از بازار جهانی را داشته باشند.

 
متن کامل [PDF 571 kb]   (308 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: پزشکی
پذیرش: ۱۳۹۷/۳/۲۰ | انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۴ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۷/۴/۲۴

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایش می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Payesh Health Monitor

Designed & Developed by : Yektaweb