جمعه 7 آذر 1399
OPEN ACCESS

Ethics code: IR.IUMS.REC 1395.25599

XML English Abstract Print


1- دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
2- دانشکده بهداشت و ایمنی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران
3- دانشکده علوم پزشکی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
4- دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، یزد، ایران
چکیده:   (184 مشاهده)
مقدمه: هدف از این پژوهش مقطعی(توصیفی- تحلیلی) بررسی وضعیت اعتباربخشی از دیدگاه پرستاران بیمارستان‌های آموزشی- درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران بود که در سال 1397 و در میان 9 بیمارستان‌ از 18 بیمارستان آموزشی- درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام شد.
مواد و روش کار: 365 پرستار در این مطالعه شرکت کردندکه نمره کلی(انحراف معیار) اعتباربخشی حاصل از نتایج در آن (0/7)3 بود. از میان ابعاد اعتباربخشی، بیشترین نمره میانگین به بعد مشارکت کارکنان در اعتباربخشی (0/8)3/3 و کمترین آن به بعد آموزش کارکنان (0/8)2/7 تخصیص یافته بود.
نتیجه گیری: میانگین نمره کل اعتباربخشی از دیدگاه شرکت‌کنندگان نشان داد که پرستاران مورد مطالعه بر این باورند که انجام اعتباربخشی به‌طور کلی تاثیر متوسطی بر اهداف از پیش تعیین شده این برنامه همچون ارتقای کیفیت و ایمنی ارائه خدمات در مراکز درمانی تحت مطالعه دارد، و به‌نظر می‌رسد پرستاران اعتقاد دارند از مشارکت آنان و آموخته‌هایشان در زمینه پیاده‌سازی الزامات اعتباربخشی مراکز مراقبت سلامت استفاده مناسبی می‌شود، اما در عمل آموزش‌هایی مناسبی در این راستا دریافت نکرده‌اند.
متن کامل [PDF 638 kb]   (54 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله کوتاه | موضوع مقاله: پیراپزشکی
دریافت: 1399/4/20 | پذیرش: 1399/6/4 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1399/8/25

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایش می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Payesh (Health Monitor)

Designed & Developed by : Yektaweb