شناسایی عوامل موثر در بهبود آموزش‌های ضمن خدمت مدیران مراکز مجری آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی؛ یک مطالعه کیفی - پایش
دوره 20، شماره 1 - ( بهمن ـ اسفند 1399 )                   جلد 20 شماره 1 صفحات 29-15 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


1- گروه مدیریت آموزشی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران
چکیده:   (2228 مشاهده)
مقدمه: با توجه به همکاری جهاددانشگاهی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در برگزاری آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی، هدف از انجام این پژوهش شناسایی عوامل موثر در بهبود آموزش‌های ضمن خدمت مدیران مراکز آموزش جهاددانشگاهی به عنوان مجری آموزش‌های مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی است.
مواد و روش کار: در این پژوهش کیفی داده‌ها از طریق مصاحبه عمیق و نیمه ‌ساختار یافته با  16 نفر از اعضای هیات علمی، متخصصان و مدیران آموزشی جهاددانشگاهی گردآوری شد. تمام داده‌ها براساس روش تحلیل مضمون تجزیه و تحلیل شدند.
یافته ها: از تحلیل داده‌ها سه مضمون اصلی شامل عوامل آموزشی، عوامل مدیریتی و عوامل فناورانه به عنوان عوامل موثر در بهبود آموزشهای ضمن خدمت مدیران مراکز استخراج شد.
نتیجه گیری: با توجه به ماموریت جهاددانشگاهی در راستای تحقق نقشه جامع علمی کشور از طریق آموزش‌های مهارتی توجه به عوامل سه‌گانه شناسایی شده برای بهبود آموزشهای ضمن خدمت مدیران مراکز آموزش این نهاد می تواند جهاددانشگاهی را در انجام ماموریتهای خود یاری نماید.
متن کامل [PDF 693 kb]   (854 دریافت)    
نوع مطالعه: توصیفی |
دریافت: 1399/10/30 | پذیرش: 1399/11/8 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1399/11/11 | انتشار: 1399/12/11

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.