@ARTICLE{Mousavizadeh K., author = {Mousavizadeh K., and Ansari H., and }, title = {Complementary / Alternative Medicine and medical education}, volume = {7}, number = {4}, abstract ={افزایش توجه و گرایش مردم به طب مکمل/جایگزین و استفاده از درمان‌های این طب در جوامع مختلف، ضرورت وارد شدن مباحث آن را در برنامه‌های آموزش پزشکی از مقطع علوم پایه تا دستیاری و حتی آموزش مداوم ایجاد کرده است. در سال‌های اخیر، تعداد دانشکده‌های پزشکی در کشورهای غربی که تدریس درمان‌های طب مکمل/ جایگزین را در برنامه‌های آموزشی خود جای داده‌اند رو به فزونی گذاشته است. با این حال هنوز در مورد اهداف و چگونگی این تغییرات یک توافق جمعی وجود ندارد. این مقاله سؤالاتی را مطرح می‌کند که طراحان برنامه‌های آموزشی در هنگام جای دادن مباحث طب مکمل/ جایگزین در آموزش پزشکی کلاسیک با آن روبرو هستند. همچنین راه کارهای عملی برای یافتن زمان مناسب جهت ارائه این مباحث، طراحی و پیاده سازی برنامه آموزشی برای آنها و جلب حمایت مسؤولین از این تغییرات پیشنهاد شده است. }, URL = {http://payeshjournal.ir/article-1-641-fa.html}, eprint = {http://payeshjournal.ir/article-1-641-fa.pdf}, journal = {Payesh (Health Monitor) Journal}, doi = {}, year = {2008} }