Khamseh M.E., Aghili R., Baradaran H.R., Arabi A.. Patients satisfaction of medical care delivered in outpatient clinics of endocrinology and metabolism in Tehran, Iran. Payesh 2007; 6 (1)
URL:
http://payeshjournal.ir/article-1-723-fa.html
محمّد ابراهیم خمسه ، رخساره سادات عقیلی ، حمید رضا برادران مقدم ، اکرم عربی . رضایتمندی بیماران از نحوه ارائه خدمات سرپایی در درمانگاههای غدد درون ریز و متابولیسم مرکز آموزشی ـ درمانی فیروزگر. پایش. 1385; 6 (1)
URL: http://payeshjournal.ir/article-1-723-fa.html
چکیده: (5449 مشاهده)
اهميت كيفيت در ارائه خدمات بهداشتي، به تازگي مورد توجه بسيار قرار گرفته است [1]. يكي از نشانههاي كليدي كيفيت در خدمات بهداشتي، رضايت بيماران است [2]. ارزيابي كيفيت خدمات و رضايت بيماران دو موضوع كاملاً وابسته و مرتبط هستند، زيرا كيفيت خدمات است كه نظر بيماران و ميزان رضايت آنها را تعيين ميكند [1]. ميزان رضايت بيماران، وابستگي نزديكي به سطح انتظارات آنها دارد و اگر خدمات ارائه شده بيشتر از انتظار بيمار باشد، مسلماً سطح رضايت افزايش مييابد. در صورتي كه اگر انتظار از خدمات، بالاتر از سطح واقعي خدمات باشد نارضايتي به وجود خواهد آمد [3]. در واقع بررسي ميزان رضايت بيماران فوايد و نتايج متعددي دارد، بيمار احساس ميكند نيازها و انتظاراتش مورد توجه قرار گرفته است[4] و نيز زمينهاي براي تشخيص نقاط قوت، ضعف و مشكلات قابل رفع فراهم ميكند تا ارائه كننده خدمات بتواند همچنان به عنوان رقيب در حيطه خدمات بهداشتي باقي بماند [4]. در مجموع بايد گفت اندازه گيري سطح رضايت بيماران، نقش بسيار مهمي در پيشرفت و رشد خدمات بهداشتي دارد. با توجه به اهميت موضوع رضايتمندي، اين مطالعه طراحي گرديد تا ميزان رضايت بيماران از خدمات ارائه شده در درمانگاههاي غدد و متابوليسم بيمارستان فيروزگر بررسي گردد.
نوع مطالعه:
توصیفی |
پذیرش: 1397/9/7 | انتشار: 1385/10/25