طب مکمل / جایگزین و آموزش پزشکی - پایش
جمعه 10 فروردین 1403
OPEN ACCESS
دوره 7، شماره 4 - ( پاییز 1387 )                   جلد 7 شماره 4 صفحات 336-329 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mousavizadeh K., Ansari H.. Complementary / Alternative Medicine and medical education. Payesh 2008; 7 (4) :329-336
URL: http://payeshjournal.ir/article-1-641-fa.html
کاظم موسوی‌زاده ، حسن انصاری . طب مکمل / جایگزین و آموزش پزشکی. پایش. 1387; 7 (4) :329-336

URL: http://payeshjournal.ir/article-1-641-fa.html


چکیده:   (5458 مشاهده)
افزایش توجه و گرایش مردم به طب مکمل/جایگزین و استفاده از درمان‌های این طب در جوامع مختلف، ضرورت وارد شدن مباحث آن را در برنامه‌های آموزش پزشکی از مقطع علوم پایه تا دستیاری و حتی آموزش مداوم ایجاد کرده است. در سال‌های اخیر، تعداد دانشکده‌های پزشکی در کشورهای غربی که تدریس درمان‌های طب مکمل/ جایگزین را در برنامه‌های آموزشی خود جای داده‌اند رو به فزونی گذاشته است. با این حال هنوز در مورد اهداف و چگونگی این تغییرات یک توافق جمعی وجود ندارد. این مقاله سؤالاتی را مطرح می‌کند که طراحان برنامه‌های آموزشی در هنگام جای دادن مباحث طب مکمل/ جایگزین در آموزش پزشکی کلاسیک با آن روبرو هستند.
همچنین راه کارهای عملی برای یافتن زمان مناسب جهت ارائه این مباحث، طراحی و پیاده سازی برنامه آموزشی برای آنها و جلب حمایت مسؤولین از این تغییرات پیشنهاد شده است.
واژه‌های کلیدی: طب مکمل، طب مکمل، جایگزین، آموزش پزشکی
متن کامل [PDF 234 kb]   (5467 دریافت)    
نوع مطالعه: توصیفی |
پذیرش: 1397/9/7 | انتشار: 1387/7/24

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایش می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق